24.10.2011

Uchwała nr 6/2011

Uchwała nr 6/2011
właścicieli lokali w nieruchomości Sadowa 1-7, 9-15 w Mokrym Dworze 
w sprawie przyjęcia Regulaminu porządku domowego


  1. Przyjmujemy Regulamin porządku domowego, będący załącznikiem do uchwały.
  2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

REGULAMIN
PORZĄDKU DOMOWEGO

§ 1.

Postanowienia ogólne


  1. Regulamin obowiązuje na terenie nieruchomości Sadowa 1-7, 9-15 w Mokrym Dworze.
  2. Do przestrzegania niniejszego Regulaminu zobowiązani są Właściciele lokali, osoby wraz z nimi zamieszkałe, najemcy, podnajemcy lub użytkownicy lokali oraz wszelkie inne osoby przebywające na terenie nieruchomości wspólnej.
  3. Właściciel lokalu ma obowiązek:
    1. złożyć do dokumentacji Wspólnoty
      • wyciąg z księgi wieczystej, określający: rodzaj, położenie i powierzchnię lokalu oraz pomieszczeń do niego przynależnych oraz wielkość udziałów przypadających Właścicielowi w nieruchomości wspólnej
      • inny dokument poświadczający jego prawo własności lokalu (umowa w formie aktu notarialnego, orzeczenie sądu), jeżeli dokument ten określa rodzaj, położenie i powierzchnię lokalu oraz pomieszczeń do niego przynależnych i wielkość udziału w nieruchomości wspólnej,
    2. poinformować Zarząd lub Zarządcę o zmianach w zakresie prawa własności lokalu,
    3. uzyskać zgodę ogółu właścicieli lokali w formie uchwały na przeprowadzenie robót remontowych lub budowlanych w lokalu, ingerujących w elementy konstrukcji budynku lub wspólne instalacje oraz w innych przypadkach, przewidzianych przepisami prawa.
  1. Właściciel lokalu jest obowiązany do przekazania Zarządowi lub Zarządcy adresu dla doręczania korespondencji a także telefonu kontaktowego na wypadek awarii lub innych nagłych zdarzeń pod jego nieobecność. Właściciele otrzymają telefony kontaktowe do Zarządu i Zarządcy.
§ 2.
Obowiązki mieszkańców

    1. Mieszkańcy winni dbać o mienie swoje i wspólne, kategorycznie występować przeciwko niewłaściwemu użytkowaniu, zanieczyszczaniu i dewastacji mienia.
    2. Właściciel ponosi odpowiedzialność prawną i finansową za szkody w mieniu własnym, sąsiadów i w mieniu wspólnym, spowodowane uszkodzeniami instalacji i urządzeń znajdujących się w granicach wyodrębnionej własności, powstałe wskutek niewłaściwej eksploatacji, zaniechania konserwacji bądź awarii.
    3. Wszelkie awarie należy natychmiast zgłosić Zarządowi lub Zarządcy, a w razie potrzeby zawiadomić również odpowiednie służby: straż pożarna, pogotowie ratunkowe, policja, pogotowie gazowe, wodociągowe itp.
    4. Na żądanie Zarządu lub Zarządcy właściciel lokalu jest obowiązany zezwalać na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia okresowych kontroli stanu technicznego budynku lub instalacji, konserwacji, remontu albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje.
    5. Pod nieobecność właściciela, Zarząd lub Zarządca ma prawo wejść do lokalu jedynie w obecności funkcjonariusza policji lub Straży Miejskiej, a gdy wymaga to pomocy straży pożarnej, także przy jej udziale. Zarząd lub Zarządca jest obowiązany zabezpieczyć lokal i znajdujące się w nim rzeczy do czasu przybycia właściciela. Z czynności tych sporządza się protokół.
    6. Mieszkańcy są obowiązani do:
  • naprawienia na własny koszt wszelkich szkód powstałych na terenie nieruchomości z ich winy, a w przypadku naprawienia takiej szkody na zlecenie Zarządu, pokrycia kosztów usunięcia szkody na pierwsze wezwanie,
  • utrzymania swojego lokalu oraz innych pomieszczeń przez siebie użytkowanych w należytym stanie technicznym i sanitarnym,
  • uprzątnięcia nieczystości powstałych z ich winy w nieruchomości wspólnej.

    1. Z zastrzeżeniem postanowień pkt. 8 i 9, bez uzgodnienia z Zarządem nie wolno umieszczać na terenie nieruchomości żadnych reklam, szyldów czy ogłoszeń.
    2. Właściciele lub użytkownicy, którzy w lokalu prowadzą działalność gospodarczą, mogą umieszczać oznaczenia tej działalności (szyld firmowy) na elewacji budynku lub innej części nieruchomości wspólnej w uzgodnieniu z Zarządem, który określi dopuszczalną formę, wymiary, miejsce i sposób zainstalowania takiego oznaczenia. Wszelkie szkody związane z montażem i demontażem tablicy lub reklamy ponosi właściciel lub użytkownik lokalu.
    3. Do umieszczenia zawiadomień i innych ogłoszeń Wspólnoty Mieszkaniowej oraz informacji związanych z zarządem i administracją nieruchomości, przeznaczone są tablice informacyjne na klatkach schodowych na parterze.
§ 3.
Przepisy porządkowe

  1. Wszyscy mieszkańcy obowiązani są do niezakłócania spokoju innych mieszkańców.
  2. Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22.00 do 6.00. W tych godzinach nie należy wszczynać hałasu oraz używać urządzeń mogących zakłócić sen użytkowników innych lokali.
  3. Trzymane w lokalu zwierzęta nie mogą powodować zagrożenia życia ani zdrowia ludzi oraz nie mogą zakłócać spokoju. Posiadacze zwierząt domowych są obowiązani do przestrzegania przepisów sanitarno-epidemiologicznych, weterynaryjnych i porządkowych.
  4. W pomieszczeniach gospodarczych, na klatkach schodowych i na korytarzach piwnicznych nie wolno przechowywać motorowerów, motocykli oraz materiałów łatwopalnych, żrących i cuchnących środków chemicznych, materiałów wybuchowych oraz gazu w butlach.
  5. Pomieszczenia wspólne należy utrzymywać w czystości i porządku, a korzystając z nich, należy przestrzegać przepisów ochrony przeciwpożarowej.
  6. Niedozwolone jest zakładanie gniazd poboru prądu elektrycznego na użytek własny podłączonych do instalacji wspólnej (na klatce schodowej, w piwnicach) oraz prowadzenie w tych pomieszczeniach działalności usługowej lub produkcyjnej bez uzgodnienia z Zarządem.
  7. Ciągów komunikacyjnych nie wolno zastawiać żadnymi przedmiotami, a jeśliby taki fakt chwilowo miał miejsce np. z powodu prowadzenia prac remontowych w lokalu, przedmioty te należy usunąć na ustne wezwanie któregokolwiek z członków Zarządu lub Zarządcy. Niezastosowanie się do tego wezwania spowoduje usunięcie przez Zarząd lub Zarządcę tych przedmiotów na koszt osoby, która zastawiła nimi ciąg komunikacyjny.
  8. Ustawianie pojazdów na terenie nieruchomości niezgodnie z przepisami, na ciągach dla pieszych albo w sposób mogący utrudnić poruszanie się pojazdom specjalnym jest zabronione i może spowodować odholowanie pojazdu na koszt właściciela pojazdu lub jego posiadacza.
  9. Zabrania się:
      • zaśmiecania i zanieczyszczania nieruchomości, brudzenia i niszczenia ścian i innych części wspólnych, niszczenia zieleni,
      • prowadzenia bez zezwolenia Zarządu jakichkolwiek remontów części wspólnych oraz wieszania tablic, anten i innych przedmiotów w częściach wspólnych nieruchomości bez uzgodnienia z Zarządem,
      • palenia papierosów na klatkach schodowych, w pomieszczeniu węzła cieplnego i na korytarzach piwnicznych,
      • naprawiania bezpieczników elektrycznych znajdujących się w nieruchomości wspólnej oraz manipulowania przy instalacji gazowej,
      • używania w lokalach lub w pomieszczeniach wspólnych butli z gazem płynnym,
      • głośnego słuchania muzyki, zakłócania w inny sposób spokoju mieszkańców,
      • wyprowadzania z lokalu psów bez smyczy.
  1. Odpady należy segregować i umieszczać wyłącznie w przeznaczonych do tego pojemnikach, rozstawionych na terenie miejscowości. Zabrania się wrzucania do kontenera na śmieci:
      • opakowań szklanych,
      • makulatury,
      • tworzyw sztucznych,
      • aluminium i innych metali,
      • odpadów niebezpiecznych, takich jak: baterie, świetlówki, akumulatory, przepracowane oleje, tonery i naboje atramentowe drukarek czy zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.
  1. Usuwanie gruzu, opakowań i resztek materiałów budowlanych po remoncie lokalu odbywa się na koszt właściciela tego lokalu i w sposób uzgodniony z Zarządem lub Zarządcą.
  2. Rodzice lub opiekunowie obowiązani są dbać, aby dzieci stosowały się do postanowień Regulaminu. Za szkody wyrządzone na terenie nieruchomości przez dzieci odpowiadają ich rodzice lub prawni opiekunowie.
  3. Drzwi wejściowe do budynku powinny być stale zamknięte. Wyjątkiem od tej reguły jest: prowadzenie remontu lub prac porządkowych, przeprowadzka, wnoszenie większej ilości zakupionych towarów lub materiałów budowlanych.
  4. Zobowiązuje się mieszkańców do nie wpuszczania do budynku osób nieznanych, w tym także domokrążców i osób oferujących mieszkańcom towary lub usługi.
  5. W stosunku do właścicieli nie przestrzegających niniejszego regulaminu Zarząd Wspólnoty może kierować upomnienia. W razie wykraczania w sposób rażący lub uporczywy przeciwko Regulaminowi przez właściciela lokalu, osobę reprezentującą jego prawa lub którąkolwiek z osób, o których mowa w § 1 ust. 2, Zarząd może kierować wnioski do Sądu o ukaranie grzywną za naruszenie miru domowego oraz przedstawić pod głosowanie właścicieli lokali wniosek o wytoczenie powództwa sądowego z żądaniem sprzedaży lokalu w drodze licytacji.
  6. Regulamin został przyjęty uchwałą nr 6/2011 Właścicieli lokali w nieruchomości Sadowa 1-7, 9-15 w Mokrym Dworze gmina Siechnice.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za przesłanie komentarza!